№
|
Зміст (тема) уроку
|
Відеоресурси
|
Додаткові
матеріали
(завдання,
вправи, тести)
|
Повторення найважливіших питань
курсу хімії 8 класу
|
|||
1
|
Вступний
інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
|
||
2
|
Хімічний
зв'язок і будова речовини.
|
||
3
|
Діагностичний
контроль знань за курс 8 класу. Самостійна робота.
|
||
Тема 1.Розчини
|
|||
4
|
Поняття про
дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії,
аерозолі.
Домашній експеримент
1.
Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).
|
||
5
|
Будова
молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її
залежність від різних чинників.
|
||
6
|
Насичені й
ненасичені, концентровані й розведені розчини.
Навчальний
проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної
допомоги.»
|
||
7
|
Теплові
явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний
процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування
кристалів солей.»
|
||
8
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
|
||
9
|
Розрахункові задачі
1.
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною
масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). Приготування розчинів.
|
||
10
|
Електролітична
дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ,
солей у водних розчинах.
|
||
11
|
Ступінь
електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти
в сучасних акумуляторах.»
|
||
12
|
Поняття про
рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики
кислотного чи лужного середовища.
Інструктаж з
БЖД. .Лабораторні досліди
№1 «Виявлення
йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»;
№2
«Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій
гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»;
№3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.» |
||
13
|
Представлення
результатів навчальних проектів
№ 4:«Дослідження
рН ґрунтів своєї місцевості.»;
№5 «Дослідження
впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»;
№6 «Дослідження
рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»;
№7 «Дослідження
природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»;
№8 «Дослідження
рН середовища мінеральних вод України.»
|
||
14
|
Реакції
обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні
рівняння хімічних реакцій.
Інструктаж з БЖД.
Лабораторні
досліди
№4 «Реакції
обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням
осаду.»;
№5 «Реакції
обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»;
№6 «Реакції
обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням
води.»
|
||
15
|
Реакції
обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні
рівняння хімічних реакцій.
|
||
16
|
Інструктаж з
БЖД. Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між
електролітами у водних розчинах.»
|
||
17
|
Виявлення в
розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони.
Застосування якісних реакцій.
Інструктаж з
БЖД. Лабораторні досліди
№7 «Виявлення
хлорид-іонів у розчині.»;
№8 «Виявлення
сульфат-іонів у розчині.»;
№9 «Виявлення
карбонат-іонів у розчині.»
|
||
18
|
Інструктаж з
БЖД. Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.»
|
||
19
|
Узагальнюючий
контроль знань учнів з теми «Розчини». Самостійна робота.
|
||
Тема 2. Хімічні реакції
|
|||
20
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення,
розкладу, заміщення, обміну.
|
||
21
|
Ступінь
окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою
сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
|
||
22
|
Окисно-відновні
реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.
|
||
23
|
Складання
рівнянь окисно-відновних реакцій.
|
||
24
|
Значення
окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.
|
||
25
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне
рівняння.
|
||
26
|
Представлення
результатів навчальних проектів
№9 «Ендотермічні
реакції на службі людині.»;
№10 «Екзотермічні реакції в
життєдіяльності живих організмів.»
|
||
27
|
Оборотні
й необоротні реакції.
|
||
28
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості
реакції від різних чинників.
Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід
№10 «Вплив
концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.»
|
||
29
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.»
|
||
30
|
Контрольна робота №1.
|
||
Тема 3.
Початкові
поняття про органічні сполуки
|
|||
31
|
Особливості
органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени.
|
||
32
|
Вуглеводні
Метан
як представник насичених вуглеводнів.
|
||
33
|
Гомологія.
Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та
назви.
|
||
34
|
Гомологія.
Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та
назви.
|
||
35
|
Фізичні
властивості. Реакція заміщення для метану.
|
||
36
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники
ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні
властивості.
|
||
37
|
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування,
гідрування).
|
||
38
|
Горіння вуглеводнів.
|
||
39
|
Розв'язування розрахункових задач
2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними
рівняннями.»
|
||
40
|
Поняття
про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання
полімерів: еколого-економічний аспект.»
|
||
41
|
Поширення
вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні
джерела вуглеводнів.
|
||
42
|
Перегонка
нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні
джерела енергії.»
|
||
43
|
Проміжний контроль
знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота.
|
||
44
|
Оксигеновмісні органічні речовини.
Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи.
Метанол, етанол, гліцерол:
молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.
|
||
45
|
Горіння
етанолу. Якісна реакція на гліцерол.
Інструктаж з БЖД . Лабораторний
дослід №11 «Взаємодія
гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.»
|
||
46
|
Отруйність
метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.
|
||
47
|
Етанова
(оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
|
||
48
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична
дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями..
|
||
49
|
Застосування
етанової кислоти.
Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія
– наука про екологічно безпечне харчування.»
|
||
50
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота
№4 «Властивості
етанової кислоти.»
|
||
51
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова,
олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
Навчальний проект №14 «Виготовлення
мила з мильної основи.»
|
||
52
|
Жири.
Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна
роль жирів.
|
||
53
|
Вуглеводи:
глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні
властивості, поширення і утворення в природі.
|
||
54
|
Крохмаль
і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.
Інструктаж з БЖД . Лабораторні
досліди
№12 «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ)
гідроксидом.»;
№13 «Відношення крохмалю до води
(розчинність, утворення клейстеру).»;
№14 «Взаємодія
крохмалю з йодом.»
|
||
55
|
Застосування
вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних
проектів
№15 «Дослідження хімічного складу їжі.»;
№16 «Хімічний склад жувальних гумок.»;
№17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.»
|
||
56
|
Нітрогеновмісні органічні речовини.
Поняття
про амінокислоти.
|
||
57
|
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків.
Біологічна роль амінокислот і білків.
|
||
58
|
Значення
природних і синтетичних органічних сполук.
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
Представлення результатів навчальних проектів
№18 «Друге
життя паперу.»;
№19«Джерела органічного забруднення території громади
(мікрорайону).»
|
||
59
|
Інструктаж з БЖД.
Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.»
|
||
60
|
Контрольна робота №2.
|
||
Тема 4.
Роль хімії в житті суспільства
|
|||
61
|
Багатоманітність речовин та
хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.
|
||
62
|
Місце хімії серед наук про
природу, її значення для розуміння наукової картини світу.
Представлення результатів навчальних проектів
№21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю,
дію.»;
№22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої
участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.»
|
||
63
|
Роль хімічної науки для
забезпечення сталого розвитку людства.
Представлення результатів навчального проекту
№23 «Дослідження
достовірності реклами з погляду хімії.»
|
||
64
|
Хімічна
наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної
науки. Представлення результатів навчального
проекту
№20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.»
|
||
65
|
Повторення. Розв'язування розрахункових задач.
|
||
66
|
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та ионних реакцій.
|
||
67
|
Повторення.
Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук.
|
||
68
|
Систематизація,
аналіз та корекція знань учнів з курсу хімії 9 класу.
|
Для учнів 9 класу
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар