Для учнів 9 класу



Зміст (тема) уроку
Відеоресурси
Додаткові матеріали
(завдання, вправи, тести)

Повторення найважливіших питань
курсу хімії 8 класу


1
Вступний інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.


2
Хімічний зв'язок і будова речовини.


3
Діагностичний контроль знань за курс 8 класу. Самостійна робота.



Тема 1.Розчини


4
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.
Домашній експеримент
1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).
5
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.

6
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.
Навчальний проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.»


7
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування кристалів солей.»
8
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
9
Розрахункові задачі
1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). Приготування розчинів.

10
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

11
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.»
12
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.
Інструктаж з БЖД. .Лабораторні досліди
№1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»;
№2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; 
№3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.»


13
Представлення результатів навчальних проектів
№ 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.»;
№5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»;
№6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»;
№7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»;
№8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.»


14
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.
Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди
№4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»;
№5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.»;
№6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.»

15
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

16
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.»


17
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.
Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди
№7 «Виявлення хлорид-іонів у розчині.»;
№8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»;
№9 «Виявлення карбонат-іонів у розчині.»


18
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.»


19
Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Розчини».  Самостійна робота.



Тема 2. Хімічні реакції


20
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.
21
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.


22
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

23
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.
24
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

25
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

26
Представлення результатів навчальних проектів
№9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»;
№10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.»


27
Оборотні й необоротні реакції.

28
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.
Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід
 №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.»

29
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.»


30
Контрольна робота №1.



Тема 3.
Початкові поняття про органічні сполуки


31
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени.

32
   Вуглеводні
Метан як представник насичених вуглеводнів.
33
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.

34
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.

35
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану.

36
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості.


37
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).


38
Горіння вуглеводнів.


39
Розв'язування розрахункових задач
2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.»

40
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.»

41
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

42
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.»

43
Проміжний контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота.


44
Оксигеновмісні органічні речовини.
Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.


45
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.
Інструктаж з БЖД . Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.»

46
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.


47
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.


48
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями..

49
Застосування етанової кислоти.
Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.»

50
Інструктаж з БЖД. Практична робота
№4 «Властивості етанової кислоти.»


51
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи.»


52
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.


53
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.


54
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.
Інструктаж з БЖД . Лабораторні досліди
 №12  «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»;
 №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»;
№14 «Взаємодія крохмалю з йодом.»


55
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.  Представлення результатів навчальних проектів
№15  «Дослідження хімічного складу їжі.»;
№16 «Хімічний склад жувальних гумок.»;
№17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.»

56
Нітрогеновмісні органічні речовини.
Поняття про амінокислоти.


57
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

58
Значення природних і синтетичних органічних сполук.    Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
Представлення результатів навчальних проектів
№18 «Друге життя паперу.»;
№19«Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).»

59
Інструктаж з БЖД.
Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.»

60
Контрольна робота №2.


Тема 4. Роль хімії в житті суспільства


61
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.


62
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.
Представлення результатів навчальних проектів
№21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»;
№22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.»


63
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.
Представлення результатів навчального проекту
№23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.»


64
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проекту
№20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.»


65
Повторення. Розв'язування розрахункових задач.


66
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних  та ионних реакцій.


67
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук.


68
Систематизація,  аналіз та корекція знань учнів з курсу хімії 9 класу.


Немає коментарів:

Дописати коментар